Derde jaar op rij in finale De Standaard Solidariteitsprijs

Maandag 26 augustus 2013 — Wie De Standaard leest, heeft het vast gemerkt: al enkele weken wordt één pagina gevuld door een paginagrote advertentie ten voordele van een goed doel. Eén van de opvallendste werd gemaakt door there, in samenwerking met Ondernemers voor Ondernemers. Daarmee haalt het communicatiebureau uit Leuven voor het derde opeenvolgende jaar de finale van deze gerenommeerde printprijs.

Na de top 5-plaats in 2011 met hun creatie voor ZitStil vzw en de finaleplaats vorig jaar met De Scheidingsschool, is communicatiebureau there opnieuw geselecteerd door de vakjury van De Standaard Solidariteitsprijs. Uit 100 inzendingen werd hun controversiële advertentie voor Ondernemers voor Ondernemers gekozen tot de 24 beste.

 

“Sire, we moeten terug naar Congo”

De advertentie vraagt aan Leopold II om samen terug te keren naar onze voormalige kolonie. De organisatie van Ondernemers voor Ondernemers treedt namelijk al jaren op als schakel tussen geëngageerde bedrijven en projecten in ontwikkelingslanden. Hun boodschap is dus dat we moeten teruggaan: om ondernemers ter plaatse te steunen.

 

Toptop tegen wil en dank

Het selectie van de advertentie viel geheel toevallig samen met de aankondiging van de troonswissel. Als goede communicatiepartner speelde De Standaard het toptopical-gehalte van de advertentie uit door het in te voegen in een katern die volledig gewijd was aan koning Leopold II.

 

Het wordt nog spannend

Volgende stap is de uitreiking van de jury- en de publieksprijs. Deze laatste wordt toegekend aan de advertentie de die meeste stemmen haalt. Om iedereen te mobiliseren bundelden there en Ondernemers voor Ondernemers weer de krachten voor een reeks ludieke oproepfilmpjes. In de hoofdrol bekende ceo’s en mediafiguren zoals Bart Claes (JBC), Matthieu Boone (Lotus Bakeries), Veronique Goossens (Kanaal Z) en Frieda Van Wijck (vrt).

 

De winnaar van de Publieksprijs mag nog 3 keer paginagroot adverteren in De Standaard. Een prijs met een totale waarde van 77.400 euro. Mediaruimte en communicatie die zeer welkom is voor een non-profitorganisatie.

 

U kan nog stemmen tot 29 augustus via www.standaard.be/solidariteitsprijs.

Het vorstelijke voorstel van Frieda