Derde jaar op rij in finale De Standaard Solidariteitsprijs
Na de top 5-plaats in 2011 met hun creatie voor ZitStil vzw en de finaleplaats vorig jaar met De Scheidingsschool, is communicatiebureau there opnieuw geselecteerd door de vakjury van De Standaard Solidariteitsprijs. Uit 100 inzendingen werd hun controversiële advertentie voor Ondernemers voor Ondernemers gekozen tot de 24 beste.
“Sire, we moeten terug naar Congo”
De advertentie vraagt aan Leopold II om samen terug te keren naar onze voormalige kolonie. De organisatie van Ondernemers voor Ondernemers treedt namelijk al jaren op als schakel tussen geëngageerde bedrijven en projecten in ontwikkelingslanden. Hun boodschap is dus dat we moeten teruggaan: om ondernemers ter plaatse te steunen.
Toptop tegen wil en dank
Het selectie van de advertentie viel geheel toevallig samen met de aankondiging van de troonswissel. Als goede communicatiepartner speelde De Standaard het toptopical-gehalte van de advertentie uit door het in te voegen in een katern die volledig gewijd was aan koning Leopold II.
Het wordt nog spannend
Volgende stap is de uitreiking van de jury- en de publieksprijs. Deze laatste wordt toegekend aan de advertentie de die meeste stemmen haalt. Om iedereen te mobiliseren bundelden there en Ondernemers voor Ondernemers weer de krachten voor een reeks ludieke oproepfilmpjes. In de hoofdrol bekende ceo’s en mediafiguren zoals Bart Claes (JBC), Matthieu Boone (Lotus Bakeries), Veronique Goossens (Kanaal Z) en Frieda Van Wijck (vrt).
De winnaar van de Publieksprijs mag nog 3 keer paginagroot adverteren in De Standaard. Een prijs met een totale waarde van 77.400 euro. Mediaruimte en communicatie die zeer welkom is voor een non-profitorganisatie.
U kan nog stemmen tot 29 augustus via www.standaard.be/solidariteitsprijs.