Primeur voor België! there en Joyvalle zetten Spotify open voor zelfgeschreven songs
De basis voor de Lekker op kamp-campagne is een spaaractie voor gratis melk op kamp. Door de rode flapjes uit de Joyvalle verpakkingen te knippen, kunnen ouders, sympathisanten en leiders gratis Joyvalle AA melk verdienen voor hun jeugdbeweging.
Daarnaast wint de jeugdbeweging die de meeste flapjes verzamelt een bekende artiest rond zijn kampvuur.
Spotify voor ’t eerst open voor meezingers
In nauwe samenwerking met het online muziekplatform Spotify bedacht there nog een extra activerend luik, specifiek voor jongeren: de kampsong Top 15. Men kan stemmen op bestaande liedjes uit de volledige Spotify-bibliotheek of zijn eigen zelfgeschreven song uploaden. Dat laatste is nog nooit eerder mogelijk geweest in België.
“Jeugdbewegingen schrijven en bedenken vaak een eigen kamplied. Dat worden dan echte hits die iedereen van de jeugdbeweging luid kan meebrullen. Zelfs jaren later. Zo’n meezingers moeten dus zeker kunnen meedingen voor de Kamplied Top 15”, zegt Lionel Borra, client service director bij there.
Elke week krijgt de jeugdbeweging met het meest beluisterde lied een gratis vieruurtje met koffiekoeken en Joyvalle melk. De Top 15 op het einde van de actie zal live worden gespeeld door de bekende artiest bij de jeugdbeweging die de meeste flapjes spaarde.
De Lekker op kamp-campagne wordt gecommuniceerd via direct mail, billboards op één, banners, Facebook ads, een campagnewebsite en een slim gebruik van Spotify ads, aangepast aan het doelpubliek en het moment waarop er geluisterd wordt.
Client: FrieslandCampina
Brand: Joyvalle
Agency: there
Account team: Lionel Borra, Marine de Séjournet
CD: Bert Braet
Creation: Iris Janssens en Rik Van Lembergen
Online project management: Dami De Jonge
Audio production: Raygun
TV production: Lovo
Online production: AdSomeNoise, Intracto
Media: DM, audio ads, banners, billboards & online