there en Alcon gaan geniaal multifocaal
Eens de 40 voorbij, wordt kleine letters lezen knap lastig. Toch ziet de hedendaagse 40-plusser zich liever niet met een leesbril: het past niet bij zijn actieve levensstijl van sporten, reizen en activiteiten met de (klein)kinderen.
Daarom starten there en Alcon een grootschalige brandingcampagne voor het gepaste alternatief: multifocale lenzen. Hiermee kan je scherp dichtbij én ver zien, zonder bril op je neus.
De campagne loopt in Nederland, Luxemburg en België en omvat advertenties in lifestylemagazines, redactionele inlassingen, online bannering, POS-materiaal, een aangepaste website en aanwezigheid op social media.
Om ook de opticiens te overtuigen van de veranderende levensgewoonten van 40-plussers, ontvingen zij in aanloop van de actie een opvallende DM-box met een echt monocle en keurig getrimde 3D-snor. De boodschap? “De 40-plussers van nu zijn niet die van vroeger”. De snor is bovendien een usb-stick met begeleidende content en een animated video.
Verder bevat de DM marketingmateriaal en een uitnodiging aan de opticien voor een persoonlijke opleiding in zijn zaak.