there en Evergreen maken je gazon weer bon
Evergreen is een kwalitatief sterk merk in gazononderhoud, maar qua naamsbekendheid kon het wel een boost gebruiken. Daarom zocht het al een tijdje naar een nieuwe aanpak. Na competitie midden 2013 koos het dan resoluut voor communicatiebureau there omdat dit strategisch én creatief een extra dimensie gaf aan het merk.
Voor zijn campagne vertrok there vanuit de market insight dat jonge mannen voor het onderhoud van hun gazon niet zozeer online gaan zoeken, maar wel eerst naar hun pa bellen. Die insight leidde tot de creatie van sympathieke vader en gazonkenner Fillemon, en zijn zoon Fré.
“Fré en Fillemon boosten door hun sympathieke uitstraling het merkimago van Evergreen. En tegelijkertijd zijn ze makkelijk inzetbaar voor snelle merkactivaties” vertelt Filip Meyermans, marketing manager bij Scotts.
Op 26 maart start de campagne met een directe activatie naar het winkelpunt via verschillende radiogolven. Eens in het winkelpunt, wordt het merk in de aandacht geplaatst via in-store movie, give-aways, levensgrote cut-outs en ander point-of-salesmateriaal.