there straalt van Licht en Liefde

Maandag 22 april 2013 — Naar aanleiding van de 90e verjaardag van Licht en Liefde vzw bedacht en ontwikkelde communicatiebureau there een pakkende radio- en tv-campagne.

 

Licht en Liefde zet zich in voor wie tijdens zijn leven blind of slechtziend wordt.

De tv-spot toont op een visueel verrassende manier hoe Licht en Liefde al 90 jaar vreugde brengt in het leven van blinden en slechtzienden. De radiospot wijst de luisteraar er dan weer op hoe cruciaal kunnen kijken is in het dagelijkse leven, ook al luistert men op dat moment naar de radio.

De spots werden ingesproken door tv-icoon Jo De Meyere. Hij vertolkte in de één-serie ‘Stille Waters’ een oude industrieel die stilaan blind wordt. Om zich in zijn rol in te leven, liep De Meyere toen een maand mee met de medewerkers van Licht en Liefde.

De campagne is een primeur voor de vzw die de voorbij jaren voornamelijk discreet communiceerde. Omdat de vereniging nu 90 jaar bestaat, koos ze ervoor om eens krachtiger naar buiten te komen. In samenwerking met DSC, wordt de above campagne ondersteund door fondsenwerving via direct mail.

 De campagne loopt in het noorden van het land op de VRT- en VMMA-zenders. 

 

 

Client: Licht en Liefde
Client contact: Paul De Broe, Jan De Smedt
Agency: there
Creation: Iris Janssens, Rik Van Lembergen
Account: Lionel Borra
Production: Denzzo

90 jaar Licht en Liefde