there weet wat te doen bij een Seveso-alarm
De nieuwe campagne, gemaakt door communicatiebureau there, vertelt wat je in zo’n geval moet doen. In opdracht van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken creëerde there een nieuwe nationale tv-spot, printadvertentie in alle kranten en huis-aan-huisfolder om de bevolking te sensibiliseren rond het Seveso-alarm.
Vanuit de natuurlijke overlevingsreflex van de dieren bedachten we een insteek en puurden de boodschap uit. Want hét belangrijkste wat je moet doen bij een Seveso-alarm is zo snel mogelijk naar binnen gaan, waar je ook bent”, zo vertelt Bert Braet, captain creative bij there.
De 30”-spot loopt deze maand op één, Canvas, VTM, La Une, la Deux en RTL. De huis-aan-huisfolder wordt verspreid in Seveso-risicogebieden.
Team
Account Director : Titine De Vos
Creative team: Iris Janssens & Rik Van Lembergen
Creative director : Bert Braet
Fotography & production: Darlings
Klant :
FOD - Kanselarij van de Eerste Minister
Françoise Audag-Dechamps
Pierre-Emmanuel De Bauw
Sara Buys
Patrick Rottie
FOD - Binnenlandse Zaken, Algemene Directie Crisiscentrum
Peter Mertens
Laura Pire
Benoît Ramacker